Tuesday, November 08, 2011

Finished: Candi Wrapper Socks

Upplagd av Madeleine kl. 19:18
Socks

Socks

Jag är stolt över att ha avslutat mitt andra par stickade sockor! :D
Ett första försök med stickning från tån och upp, dessutom. Judy's Magic Cast On fungerade jättebra!
Mönstret är roligt att sticka och snyggt - perfekt om du vill ha spetsmönster även till tjockare raggsocksgarner.
Jag är lite besviken över garnet, dock - färgerna är för bleka. Jag önskar också att jag inte hade följt mönstret som vred spetsmönstret runt benet, eftersom det gav det randiga garnet en stökig sicksack-effekt.
Men ändå. Färdiga strumpor! :)

***

Pattern (Ravelry)
Needles: 3,5 mm
Yarn: 2 skeins (200 g) Järbo Raggi

***

I'm proud to have finished my second pair of knitted socks! :D
A first try of the toe up-method, too! Judy's Magic Cast On worked great!
The pattern is fun to knit and looks good, and is great if you want lace for the thicker sock yarns.
I'm a bit disappointed in the yarn, though - the colors are too faded. Also I wish that I hadn't followed the pattern wich twisted the lace around, since it made the selfstriping yarn take a very messy zigzag effect.
But still. Finished socks! :)

10 kommentarer:

Rosenvante said...

Jättesnyggt mönster. Tänkte inte så mycket på randningen först, men jag håller nog med dig.

Fan sels said...

Beautiful socks you have there, I love that colour too.
End yes, I knit socks, but it take my so long to finish them.
All your knitting projects, you do them so fast, how is that possible?
I am jealous, hi,hi.
Greetings, Truus.

mosteringalisa said...

Du är så flitig och gör så fina grejer!

Lycka är ~ Onnea on said...

Jättefina. och verkar ha varit massor med arbete att sticka dem. Själv gör jag bara enkla sockor.
~marita~

Grateful4Crochet said...

These are beautiful- the colours look so warm and snuggly

Maria said...

Så fina Vad duktig du är! Där ser du att du kan :).

Lycka är ~ Onnea on said...

Hej!
benvärmarna är stickade i vanlig ribb 2 rätt, 2 avigt.
Novita garn finns hos oss i vanliga större mataffärer och på novita.fi
nåt du vill beställa kan jag gärna hjälpa.

disa said...

Jätte fina! =)

Hedvig said...

Jag tyckte det var jättesnyggt att det vred sig, blev en riktigt häftig effekt av det... :)

Emilia said...

Fina, snyggt mönster!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review