Wednesday, October 13, 2010

Starling handbag

Upplagd av Madeleine kl. 11:43
Starling Handbag

Starling Handbag

I've been thinking for quite some time now to try and make myself a Starling handbag. Also a good reason to learn the "foundation single crochet-stich" - it took me a while to get the hang of it! Maybe because I worked with an acrylic yarn that split too much. Found the perfect yarn in my stash for this project: a lovely cotton/linen yarn ("Lino"), that I found at a flea market six months ago.
Have you already made one? Or planning to? :)

Links:

***

Jag har funderat rätt länge på att göra mig själv en Starling-väska. Också en god anledning att lära sig "foundation single crochet" - det tog mig en stund att få grepp om det! Kanske för att jag arbetade med ett acrylgarn som delade på sig för lätt. Hittade i alla fall ett perfekt garn i mitt förråd: ett vackert lin/bomullsgarn ("Lino") som jag fyndade på loppmarknad för något halvår sedan. Se länkar ovan!
Har du redan gjort en? Eller planerat att göra det? :)

1 kommentarer:

Maria said...

Det låter spännande med ett nytt virksätt. Ska bli kul att få följa ditt projekt. Tack för tips om länkar, de får jag kolla in.
Ha det gott!
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review