Saturday, October 30, 2010

Fair Isle Hat

Upplagd av Madeleine kl. 18:17
PICT9595

PICT9596

PICT9598

PICT9615

PICT9617

PICT9633


Suddenly decided it was time to make that hat for my fiancé that he's been talking about. It's not exactly getting warmer over here!
Warm, soft and cosy! And I seem to get the hang of knitting with two colours now - I had huge problems holding the thread when I tried the first time.
Knitted after this pattern from Garnstudio, yarn Drops Nepal (wool/alpaca). Only took me two days to make, but then there's been some intense knitting going on! :)

***

Bestämde mig plötsligt för att det var dags att fixa den där mössan som fästmannen har pratat om. Det går inte mot varmare väder just nu, direkt.
Blev riktigt varm, mjuk och mysig! Och det känns som att jag fått grepp på att sticka med två färger nu - hade stora problem med att hålla trådarna när jag testade första gången.
Stickad efter detta mönster från Garnstudio, garn Drops Nepal (ull/alpaca). Tog mig bara två dagar att göra, men då har jag stickat ganska intensivt! :)

11 kommentarer:

SUADDA said...

Vad fin den blev! Läcker rödfärg och så jämn och fin i mönstret också! =)
Visst är det kul att sticka mönster och se hur det växer fram?
(Jag stickade mycket förr....i mitt tidigare liv)

Trevlig kväll till dig och fästmannen! :)

Anonymous said...

Jättefin mössa! Färgerna funkar fint ihop.

Fiff said...

Åh, så fint! Gillar mönsterstickning, men "vill" inte ge mig på det själv...

Sofia-Sobeide said...

Så fin! Min pojkvän tjatar och tjatar också om en mössa men han har ännu inte fått någon :D... Får väl se om han kanske får en denna vinter :)

Skogsflickan said...

Vilken fin mössa!
Roligt att hitta till din blogg och kul att du är med i min utlottning!

Kram skogsflickan

Maria said...

Den mössan blev jättefin! Härlig att ha när det kyler om öronen.
Maria

Hedvig said...

Jättefin mössa!
Hur var garnet att sticka i? Har varit och nypt i det ett antal gånger...

- said...

Madeline,

Another lovely project!

Also, drop by my site to pick up your award!

Just-Do said...

Great hat. You really know how to knit with two colours now.

ellenkantarellen said...

Superfin! Låter väldigt avancerat att sticka med två färger, jag tycker att det är fullt sjå med en! Mycket bra gjort!

Joanna said...

Snygg mössa! Nepal är ett trevligt garn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review