Saturday, February 12, 2011

Dragon sweater

Upplagd av Madeleine kl. 23:31
Dragon pullover

Dragon pullover

Dragon pullover

I decided it was time to knit a sweater for my dear fiancé!
Started this last month, and had worked half the body and almost one sleeve. Just tried it on, though, and realized I need to go back maybe 20 cm and make it much narrower. Grr!
I use this pattern as a base, but as you can see with a differens colour setting, and a completely different pattern border. What do you think? :)

***

Jag bestämde mig för att det var dags att sticka en tröja till min kära fästman!
Började förra månaden, och hade stickat halva kroppen och nästan en hel ärm. Prövade den just på, dock, och insåg att jag måste repa upp kanske 20 cm och sticka den mycket smalare. Grr!
Jag använder detta mönster som bas, men som ni kan se en helt annan färgsättning, och en halt annan bård i nederkant. Vad tycks?

8 kommentarer:

Maria said...

Tycker nog att din tröja är snyggare än originalet... Gillar drakbården och den ljusa bottenfärgen.

Fiff said...

Den ser helmysig ut. Verkligen sånt som fästmän blir snygga i ;-)

Rosenvante said...

Gillade din bård mera faktist. Lite häftig med drakar ju.
Men trist att du måste rimpla upp, men ändå tur att du upptäcker det nu innan du är klar.

Nettan said...

Mycket snyggt! Drakbården är så cool.

Iwona Eriksson said...

Din tröja är mycket snyggare - gladare, ljusare - helt enkelt perfekt! Mycket snygg :)

Hedvig said...

Jättefin! Och drakbården blir ju vääääldigt mycket fräsigare än originalet! :)

- said...

I think it is beautiful and long ago, I knit my fiance my first knit sweater too....it was very similar.

Anneli said...

Jättefint med drakbården. Nu blev jag lite inspirerad, kanske ska min sambo få en draktröja han med. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review