Saturday, March 12, 2011

Dragon sweater #3 - finished!

Upplagd av Madeleine kl. 22:08
Dragon Sweater


Without further ado; the Dragon Sweater! ^^



Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater

Dragon Sweater


Yarn: Drops Nepal (approximately 9 skeins)
Needles: 4,5 mm
Dragon pattern (Ravelry)

I was a bit worried for a while, but now I am very happy about it! My first sweater! ^^ Yay!
The fit is good, and Magnus is very pleased with it too - he likes the yarn, and the high collar. Added a snap-fastener to make it more versatile. :)
***

Garn: Drops Nepal (ca 9 nystan)
Stickor: 4,5 mm
Drakmönster (Ravelry)

Jag var lite orolig ett tag, men nu är jag mycket nöjd med den! Min första tröja! ^^ Tjoho!
Passformen är bra, och Magnus är också nöjd - han gillar garnet, och den höga kragen lite extra mycket. Sydde dit en tryckknapp för att kunna växla lite efter temperatur. :)

9 kommentarer:

Fiff said...

Åh, vad fin den är! Jättesnygg, o cool. Du är duktig. Det är ju extra stort att göra en herrtröja :-)

Veronica said...

Jättefin verkligen! Superfin krage! Och ingen snö? Orättvist!

Rosenvante said...

Om detta är första kan man ju undra hur nästa och nästa ska bli. Jädrans så fin den blev och kul verkade ni ju ha vid fotograferingen också. :)

Pysselfarmor said...

Verkligen jättesnygg tröja och inte kan man tro att det är din första tröja! Och vilket tålamod du har!

Hedvig said...

Fantastisk tröja! (Och lika fantastiska bilder på den!) :)

Loppans pyssel said...

Tröjan blev fin! Snygga färger och jag gillar drakarna! Vad duktig du har varit på att slutföra projekt på sistone! Önskar att jag också kunde bli klar med några. =)

Marika said...

Alltså, hur har jag kunnat missa din fantastiska blogg!!!!
Jag har nu kollat igenom alla inlägg och är överförtjust i allt du gör och alla fina foton. Är såååå inspirerad!

Marika said...

7,5 nystan andes gick åt till polon i stl M

Aussie Maria said...

Looks GREAT!!!! Love the collar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review