Friday, April 01, 2011

Tunisian crochet

Upplagd av Madeleine kl. 13:44
Tunisian crochet

Tunisian crochet

Tunisian crochet

Have been planning a long time to test tunisian crochet, and a square for my Blues Blanket was just perfect! Instruction video can be found at Drops.
Very thick and sturdy - great for potholders, I guess!

***

Har ett bra tag tänkt testa på att kroka, och en ruta till min Blues Blanket blev ju alldeles lagom! Syster4 bloggade nyss instruktioner till krokning, och instruktionsvideo finns även hos Drops.
Blir väldigt tjockt och stadigt - bra metod för grytlappar, antar jag!

6 kommentarer:

Veronica said...

Jag krokade en disktrasa i bomull/bambu garn. Den luktar ALDRIG illa. Trodde inte att det var möjligt för en disktrasa =) Krokning är fint, fiiin ruta =)

Camilla said...

Spännande virkning! Tack för kommentaren på min blogg, mina skor kommer från Vagabond, om jag minns rätt, och har burit mig nästan varje dag hela hösten och vintern.

Anna said...

Hej fin virkning eller är det detta som kallas krokning?

Fiff said...

åh, krokning måste jag oxå testa någon gång :-) efter alla andra köade framtida projekt... ;-)

Kylie said...

Beautiful work...and a lovely shade of blue. I recently tried Tunisian crochet and really enjoyed it.

Majstess said...

Krokning verkar verkligen jättespännande! Får se om man hinner med det också nån gång! Din ruta ser jättefin ut och jag gillar strukturen massor!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review