Sunday, April 17, 2011

8 things!

Upplagd av Madeleine kl. 09:59
Jag har blivit utmanad av Pysselstund (kolla in hennes härliga blogg!), och ska nu berätta 8 saker om mig själv som ni inte kände till innan. Nu ska vi se...

I've been challenged by Pysselstund, and is now supposed to tell you 8 things about myself that you didn't know before. Now let me think...

PICT6176

1. Jag samlar på My little Pony. Har över 100 stycken, och samlingen ökar med en ponny då och då. Tyvärr har display-utrymmet tagit slut! Fruktansvärt!
Att man inte får plats betyder i princip alltid (framför allt när det gäller garn) att man behöver mer utrymme, inte färre saker. :)

I collect My little Pony. Have over 100, and add a pony to the collection now and then. Unfortunately I'm out of display space! Terrible!
Out of room means almost always (above all when it comes to yarn) that you need more space, not less things. :)

***

2. Jag har en tatuering! Jag har velat ha en i evigheter, och för 1½ vecka sedan var det äntligen dags. Den har läkt riktigt fint nu, så jag ska visa er den i ett annat inlägg. :D

I have a tattoo! I've wanted one for ages, and 1½ week ago it finally happened. It's healed up nicely now, so I'll show it to you in another post. :D

***

3. Jag är superförtjust i bokgenren Paranormal Romance. Vampyrer, varulvar, drakar, demoner och magi... Mums! Highlanders och possessive alpha-males får hjärtat att smälta!

I have a huge weakness for reading the genre Paranormal Romance. Vampires, werewolves, dragons, demons and magic... Yum! Highlanders and possessive alpha-males makes my heart melt!


***

4. Fullkomligen älskar skräckfilmer. Asiatiskt, zombies, collegeskräck, monsterfilmer, extra blodigt, riktigt bra rysare och B-rysare - allt går att se på, och många gånger om. Du får nog svårt att nämna en rysare som jag inte redan har sett. :)

I absolutely love horror movies. Asian, zombies, college horror flicks, monster movies, gory movies, really great horror and B-flicks - everything is watchable, and many times over. You'll have a hard time mentioning a horror movie that I haven't already seen. :)


***

5. Jag är rädd för att hamna under vatten. Dykning, eller endast att hoppa från en kant gör mig skräckslagen. Jag kan doppa huvudet, men något mer avancerat än så har jag svårt att tänka mig.

I'm afraid of being under water. Diving, or only to jump off a ledge makes me terrified. I can dip my head, but I have trouble picturing myself doing anything more advance than that. :)


***

6. Clowner är läskiga. Punkt slut. Hade jag någonsin fått en clown på ett kalas hade jag antingen börjat gråta eller nitat honom. Det skulle jag fortfarande göra.

Clowns are scary. End of story. If I'd ever got a clown for a birthday party, I'd either started crying or punched his ass. I still would.


***

7. Jag blir inte solbränd. Mina pigment är konstiga. Om jag blir riktigt smärtsamt bränd (vilket alltid händer vid något tillfälle varje sommar), så får jag lite färg, men inte annars.

I can't get a tan. My pigments are weird. If I get really painfully red and burned (wich always happens at some point each summer), then I get some colour, but not otherwise.


***

8. Nålar avskyr mig. Intensivt! Det är helt uteslutet att jag på något sätt arbetar med nålar utan att sticka mig flera gånger.

Pins hate me. Intensly so! It's out of the question that I in any way work with needles/pins without hurting myself.



4 kommentarer:

Tina said...

Kul att få veta mer om dej. :)
En sak har vi gemensamt - jag blir väldigt sällan solbränd. Det liksom tar inte.

Rosenvante said...

Det var ju kul grejer att få veta.
Håller helt med dig, man behöver mera plats inte mindre med garn i alla fall. :)

Nettan said...

Vad roligt att du berättade! =)
Tror du och jag förmodligen skulle kunna byta en del boktips med varandra... förstår preciiiiis vad du menar =D
Ha en härlig vecka ♥

Hedvig said...

Kul att läsa lite om dig! Ser att vi har mycket gemensamt, jag gillar också skräckfilmer, blir inte heller solbränd och avskyr clowner! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review