Thursday, May 10, 2012

Arietta

Upplagd av Yarn-Madness kl. 12:05

IMG_8101 copy

IMG_8134 copy

This Noro skein looks so lovely, so it's a real shame it starts with this yucky brownish yellow once you pull out the middle thread. *sigh*
I feel pretty frustrated right now. I started the lovely Arietta shawl, but about 10 cm in I felt a bit unsure about my choice. Then I noticed I'd made an error somewhere, and I ripped the whole thing out.
Spent a long time last night browsing shawl patterns, but couldn't decide on anything! Grr!
Now I wonder if this is the one after all, and I was too quick to rip it out.

Do you have any shawl patterns to recommend?

***

Det här Noronystanet ser så underbart ut, så det är synd att det börjar med den här brunaktiga gula när man fiskar ut mittentråden! *such*
Känner mig rätt frustrerad just nu. Startade den fina  Arietta , men ca 10 cm in började jag känna mig osäker. Sedan upptäckte jag att jag gjort ett fel någonstans, och jag repade upp eländet.
Ägnade en lång stund igår kväll åt att surfa bland sjalmönster, men kunde inte bestämma mig för någonting. Grr!
Nu undrar jag om inte denna är den rätta trots alls, och om jag var för snabb med att repa upp.

Har du något sjalmönster att rekommendera?

4 kommentarer:

Garntrollet said...

Semele! :-) Jag vet inte hur många "nystmeter" du har :-)

hooksandyarns said...

I like the Arietta pattern. Maybe the yellow color won't look bad when it's knit up with the rest of the skein. :)

Emilia said...

Tråkigt när man gör fel, känns som jag alltid gör det i början av mina sjalar. Gillar Ariettamönstret, sen e jag ju rätt förtjust i Annis som man kan göra i lite olika versioner - minns inte om du gjort den?

Maritas Maskor said...

Näe, det är lustigt ibland. Då känns inget riktigt rätt...
Hoppas att det blir en BRA stickning den här gången :)
Och ha en härlig helg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review