Thursday, May 10, 2012

Shawls...

Upplagd av Yarn-Madness kl. 12:16
I seem to have some bad luck with starting shawls recently. First out was my new yellow version of the 36 leaves shawlette. After getting through the setup, I looked at it and suddenly realized that I didn't like this yellow! A bit too warm a shade for my taste, and it wouldn't probably fit my wardrobe. Frog! 

The green one is the pattern High Tides, with a lovely green yarn I got from a friend. Something didn't work out with this, though - it grew too quickly in width and looked pretty horrible. Another frog!
But! I've cast on for Arietta, again!



The pattern is working out better for me this time, I'm wonder why I felt so unsure about it before. I changed from 4.5 to 5.5 mm needles, but it's still much less lacy than I'd expected! It's a fingering and not a lace weight yarn, of course, but still. The thickness of the yarn is ridiculously uneven - I've had worsted weight parts of this fingering yarn. Sigh!

Btw, I started from the outside of the skein this time, so I got a purple beginning instead of brown! :) 

***

Jag verkar ha otur när det gäller att börja sjalar, just nu.

Först ut var min nya gula version av 36 leaves shawlette. Efter att ha kommit igenom början tittade jag på den och insåg att jag inte tyckte om dennna gula! En lite för varm nyans för min smak, som troligen inte skulle passa min garderob. Upprepad! 

Den gröna är i mönstret High Tides, i ett härligt grönt garn jag fick av en vän. Något gick fel här dock - den växte för mycket på bredden och såg rätt hemsk ut. Upprepad, den med! 

Men! Jag har lagt upp för Arietta igen! Mönstret känns bättre denna gången; jag undrar varför jag kände mig så osäker förut. Jag bytta från 4,5 till 5,5 mm stickor, men resultatet är fortfarande inte så luftigt som jag hade förväntat mig. Garnet är inte det tunnaste, såklart, men ändå! Tjockleken är faktiskt absurt varierande, ibland kommer bitar som är minst 4 gånger så tjocka! 

För övrigt började jag från nystanets utsida denna gång, så att jag fick en lila början istället för brun! :) 

36 leaves in Kauni

36 leaves in Kauni

High tide failiure

1 kommentarer:

WildflowerWool said...

Glad it is working out better this time!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review