Thursday, June 02, 2011

Knitting socks - again!

Upplagd av Madeleine kl. 10:43
Plain socks

Sock in progess!

Plain socks

Jag vill så gärna kunna sticka sockor, men det har länge varit superläskigt för mig! Denna strumpa påbörjade jag någon gång förra året, och stickade fram till hälen innan den hamnade längst ner i en korg. Nu tog jag äntligen mod till mig och stickade klart den, med både häl och tå! :) Oj, vad stolt jag känner mig - det var ju inte så farligt!

Kan verkligen rekommendera boken "Getting started knitting socks" av Ann Budd, som har jättebra steg-för-steg-instruktioner.

Snopet nog tog mitt nystan slut efter halva andra sockan, och nu är det ju långhelg och garnaffärsstängt. Suck!

***

I really want to be able to knit socks, but it's long been something really scary for me! This sock I started sometime last year, and knitted to the heel before it ended up in a basket somewhere. Now I suddenly gathered the courage and finished it, with both heel and toe! :) Wow, I feel so proud - it wasn't so bad, really!

I can really recommend the book "Getting started knitting socks" by Ann Budd, which have great step-by-step instructions.

Of course I ran out of yarn after half the second sock, and now it's long weekend and yarn shops are closed. Sigh!

10 kommentarer:

Veronica said...

Grattis =) De blev jättefina, surt när garnet inte räcker. Såklart händer det på en helgdag med =P

Tina said...

Vilket läckert garn!

Cecilia said...

Åh vilket härligt garn du hittat! Jag ska nog också lära mig sticka strumpor nångång, raggsockar är det bästa som finns <3

4U2 said...

Jag vågar mig inte på sockor eller sånt som kräver strumpstickor ... och följa mönster, det hoppas jag lära mig ngn gång! Fint garn!

mosteringalisa said...

Vilket härligt garn....vill ha... :))

Rät&Avig said...

Så fina!
Och det var väl inte så farligt...
/Ann-Britt

Grateful4Crochet said...

I love the colours you have used, and also your yellow stockings!!

Erin Kate said...

They look great! Love the colorway.

Anonymous said...

Du borde testa att sticka sockor nerifrån och upp. Då slipper du irritationen att garnet tar slut. Stickade sockor får man aldrig för många av.

katmal said...

Oh what beautiful yarn :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review