Saturday, June 04, 2011

Magic loop

Upplagd av Madeleine kl. 10:00
Cardigan sleeve

Cardigan sleeve

Knitting socks

Igårkväll lärde jag mig magic loop-tekniken, och känner mig löjligt lycklig över det. :D
Vilket superklyftigt sätt att slippa strumpstickor och sticka även mindre rundlar på lång rundsticka! Först ut är en ärm till en snart färdig kofta.
Nästa steg blir att lära sig sticka två saker samtidigt på samma kabel. Ett bra sätt att slippa one sock syndrome, inte sant? Boken "2 at a time socks" köpte jag för ett bra tag sedan - nu är det dags att börja använda den!

Tutorial:

***

Yesterday evening I learned the magic loop technique, and feel ridiculously happy about that. :D
What a cleaver way to skip double pointed needles and knit even small rounds on a long circular needle! First to go is a sleeve to a soon finished cardigan.
Next step is to learn to knit two things as once on the same cabel. A great way to get around one sock syndrome, eh? Bought the book "2 at a time socks" a while back - time to start using it!

Tutorial:

8 kommentarer:

Grateful4Crochet said...

SO clever, I wish I could knit!

Rät&Avig said...

Visst är det en användbar teknik!
Gillar den bättre och bättre ju mer jag använder den!
/Ann-Britt

Just-Do said...

How wonderful for you. It's on my list of things to learn, but somehow this list only gets longer!

Erin Kate said...

How interesting!

Anita Tørmoen said...

Så smart!

Veronica said...

Va du är duktig som orkar lära dej så mycket. Jag har avfärdat magic loop som överkurs för länge sedan utan att ens veta hur man gör =) lite dumt kanske... =)

Maria said...

Hej! Du har något att hämta på min blogg (jag har glömt att meddela det tidigare :))

Hedvig said...

Ska absolut ta tag i att lära mig det nångång! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review