Monday, June 27, 2011

Mira Baby Cardigan

Upplagd av Madeleine kl. 20:35
Mira

Mira

Mira

När jag såg detta garnet i garnaffären visste jag att jag var tvungen att göra en babykofta med det. Ibland (vilket för min del är alldeles för ofta) är det helt enkelt för svårt att stå emot! Och babykläder går ju så tillfredsställande fort. :)
Enkelt och mycket välskrivet mönster. Ganska likt Lilla koftan, eller hur?

Förresten - bara 1½ vecka tills flytten!

***

When I saw this yarn I knew I had to make a baby cardigan with it. Sometimes (which is way too often) it's just too hard to resist! And baby clothing is so satisfyingly quick to knit. :)
An easy and very well written pattern. Pretty similair to Lilla koftan, eh?

By the way - only 1½ week until we're moving!

3 kommentarer:

Rosenvante said...

Jättesött mönster.
Skönt att vila med mellan packningarna och städning antar jag.

Hedvig said...

Mycket fint mönster! Och hoppas flytten går bra! :)

Fiff said...

Superhärligt garn! Älskar färgerna. Lycka till med flytten nu, vad kul :-) Får vi se bilder på nya pysselrummet så småningom...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review