Tuesday, February 26, 2013

FO: Blue Fluff Poncho (FO: Blå fluffig poncho!)

Upplagd av Yarn-Madness kl. 21:20
Blue Fluff Poncho

Blue Fluff Poncho

Blue Fluff Poncho 

För ungeför en vecka sedan bar det av ut med maken för en ordentlig fotosession, vilket var på tiden - med mig hade jag inte mindre än 8 olika tröjor!
Va?! Jag hade ingen aning om att det hade samlat sig till en sådan hög. Jag har helt klart snöat in för mycket på tröjor och koftor till mig själv - jag har fortfarande 3 andra på gång! Nepp, nu blir det inga fler tröjor på ett tag. Jag får ta och göra mig en lista och se vilka projekt som lockar mest! ^.^

Jag har visst dille på blått fluff just nu. Denna poncho är stickad uppifrån och ner från detta Drops-mönster, och gjort i Drops Vienna (blått) och Drops Loves You #2 (grått). En trevlig ponchomodell - tyvärr visade det sig att det blå garnet släpper ofantligt mycket fibrer till kläderna! Det blev aldrig av att jag använde den denna vinter, dock - kanske nästa! :)
Visst är det härligt att vårsolen kikar fram? Idag var det till och med ljust när jag åkte till skolan imorse!

Annat från fotosessionen, dyker upp här snart!

Levenwick
Vandrare - adult size
Purple fluff bolero
Lamb's lace cardi
Bittersweet
2 versions of a vest - (still secret, hush hush!)

***

About a week ago I headed out with my husband for a much needed photo session - with me I had no less than 8 different sweaters!
What?! I had no idea it had gathered to such a massive pile. Clearly I've snowed in too much on sweaters and cardigans for myself - I still have 3 more in progress! Nope, no more sweaters for a while. I need to make myself a list and see which projects tempts me the most to start! ^.^

I'm apparently crazy about blue fluff right now. This poncho is knitted top down from a Drops pattern, and made in Drops Vienna (blue) and Drops Loves You #2 (grey). It's a nice poncho model - unfortunately it turns out that the blue Vienna leaves loads and loads of fibers on the clothes! I never got around to actually use it this winter, though - maybe next one! :)

From the photo shoot, and coming soon!


Levenwick
Vandrare - adult size
Purple fluff bolero
Lamb's lace cardi
Bittersweet
2 versions of a vest - (still secret, hush hush!)

7 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on said...

så synd att garnet var så, hoppas ponchon ändå blir i användning. kanske den blir bra nu på våren också.den är fin!
~M~

lilirious said...

very nice!! the poncho looks beautiful on you! :)

Emilia said...

Underbar poncho!

Maritas Maskor said...

Åh, Supersnygg!!!!

Fiff said...

Vad mysig!

Annika GW said...

Härliga bilder! / Annika

Peachiegirl said...

very pretty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review