Monday, April 22, 2013

Caligaris!

Upplagd av Yarn-Madness kl. 21:20
Socks

Socks

Socks


Här kommer ännu ett par färdiga sockor! Det blev aldrig av att jag faktiskt använde dem i vintras (jag gjorde tydligen klart dem i November - hur kan ett halvår gå så fort??) - kanske för att jag inte blev så väldigt nöjd. De är inspirerade av detta engelska gratismönster, men stickade i betydligt tjockare garn. Detta var dock innan jag lärde mig en ny tekink för förkortade varv, så hälarna är inte snygga - och randen över foten blev väldigt tight av någon anledning. Nåja. Färgen är åtminstone fin!
Jag skrev första anatomitenten i fredags, och känner mig fortfarande trött. Spenderar mycket tid med näsan i en bok. Jag har också pillar ihop några nya bebismönster, och jag jobbar sakta men säkert med att bygga upp den nya hemsidan/bloggen. Och, jag har några fantastiska nyheter att dela med er snart! Men, för stunden, tillbaka till min bok!

***

Here's another pair of finished socks! I never got around to actually wear them this winter (I apparently finished them in November - how can half a year pass so fast??) - perhaps because I'm not too fond of how they came out.  They are inspired by this free pattern for light fingering yarn, but I wrapped this pair up in aran weight. This was before I learned a new short row technique though, so the heels aren't very pretty - and the "stripe" across the top of the foot turned out a bit tight for some reason. Oh well. At least the color is nice! ^.^
I did my first anatomy exam last Friday, and I'm still tired. Spending a lot of time reading. I've also finished up some new baby designs, and I'm still slowly working on building my new home page/blog. Also, I have some great news to share with you soon! But for now, back to my book!


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review