Sunday, May 12, 2013

FO: Improvised bottom up

Upplagd av Yarn-Madness kl. 11:00
Improvised stripes

Ibland håller man bara i några nystan och känner behovet av att skapa någonting!
Det här är en improviserad babytröja stickad från botten och upp av lite akrylgarn som gömde sig i min stash. Kroppen stickad på rundsticka, delad till fram/backstycke, ihopsydd vid axlarna och sedan avslutad med ärmar med lite förkortade varv. Jag har ingen aning om vad jag ska göra med den, men det var en rolig stickning! Jag antar att den landar i den stora högen med bebishandarbete som jag redan har samlat på mig! ^.^

***

Sometimes you just hold a couple of skeins together and feel the need to do something!
This is an improvised bottom up baby sweater from some of the acrylic in my stash. Body worked in the round, then separated into front/back, seamed at the shoulders and finished off with shortrow sleeves. I've no idea what to do with this now, but it was a fun knit! I guess it'll go down in the big pile of other baby items I've crafted! ^.^

Improvised stripes

Improvised stripes

Improvised stripes

3 kommentarer:

hooksandyarns said...

It looks very nice - I like the greens and orange colors together. :)

Annika GW said...

Roligt att du spara allt det fina du gör.Ibland blir jag lite extra kär i något jag gjort och vill absolut behålla det och inte sälja eller ge bort. / Annika

Kristīne Spriedēja Krūmiņa said...

Wonderful color choice!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review