Friday, May 10, 2013

FO: Levenwick cardigan

Upplagd av Yarn-Madness kl. 10:50
Levenwick

Levenwick


Och nu, här kommer sisten ut från den stora fotosessionen vi hade i Februari!
Det här är ingen annan än det fina mönstret Levenwick, en kofta som jag startade förra sommaren, gjorde klart i Oktober, gav knappar i December, och aldrig fick tummen ur att fotografera. Ibland är man seg! Garnet är underbara Shepeherds Worsted från Lorna's Laces - ganska dyrt, men åh så härligt att handarbeta med! Det är mitt första plagg som använder aviga maskor på rätsidan, och det tog ett tag att vänja sig vid hur det såg ut...
Jag måste använda den här oftare - som vanligt är jag för försiktig med mina stickade koftor, vilket leder till att jag inte använder dem. Suck!!
Om du är intresserad kan du läsa mer om koftan härhärhär och här,  eller titta på projektsidan. ^.^

***


And now, here's the last one out from the big photo shoot we had in February!
This is none other than the beautiful pattern Levenwick, a cardigan that I started last summer, finished in October, gave buttons in December and never got around to photograph. The yarn is the wonderful Shepherds Worsted from Lorna's Laces - pretty expensive but oh so wonderful to work with! It's my first garment ever which uses reverse stockinette on the right side, and it took me a while to get used to the look of it...
I need to wear this more often - as usual I'm too careful with my knitted cardigans, which means I end up not using them. Sigh!!
If you're interested, you can read my previous posts about this cardi here, here, here and here, or look at the project page. ^.^

2 kommentarer:

Maritas Maskor said...

Vilken fantastiskt fin kofta! Den kan du vara jättenöjd med! Den passar dig perfekt!

Fiff said...

Riktigt fin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review