Thursday, May 16, 2013

News, and big news!

Upplagd av Yarn-Madness kl. 21:35
Hallå allesamman!

Som jag har nämnt tidigare, så har jag pysslat en hel del med att sätta upp en ny sida för min blogg! Nu känner jag mig äntligen redo, och jag kommer flytta till den nya sidan i helgen. 
(Jag flyttar till Wordpress-plattformen, ifall någon undrar!)

När jag flyttar, kommer jag peka om mitt domännamn till den nya sidan, istället för den gamla på Blogger. Så, om du normalt hittar hit genom adressen - www.yarn-madness.com - inga problem!
Om inte, inga problem där heller! Jag kommer posta lite länkar senare så att ni säkert kan följa med mig till den nya sidan - och det hoppas jag att ni kommer!

Anledningen till flytten är två stycken.
Först, så har jag länge tänkt fräscha upp sidan, och skaffa lite nya funktioner - snygga gallerier, till exempel! Wordpress är dessutom betydligt mer anpassningsbart än Blogger, med massor av plugins att leka med. Jag vet att jag inte är ensam om att ha problem med Blogger det senaste!

Och, kan det finnas ett bättre tillfälle än nu? Mitt andra själ är inget mindre än...

*trumvirvel*
Jag kommer få ett mönster publicerat i Knitty!

Kan ni tro det? Jag blev så otroligt glad över nyheten, och jag hoppas att allting kommre gå som planerat.  Yay!




Hello everyone!

As I've mentioned before, I've been working on setting up a new page for my blog! Now I finally feel ready, and I'll launch the new site this weekend. 
(I'm moving to the Wordpress platform, if anyone is wondering!)

When I launch it, I will point my domain name to the new site instead of the old one on Blogger. So, if you normally visit me through the adress - www.yarn-madness.com - no worries!
If not, don't worry either! I'll post you some links to make sure you will continue follow me along - and I hope you will!

The reason I'm doing his move, is for two reasons.
Firstly, I've wanted for a long while now to clean up my site, and to get some new features - nice looking galleries for example! Also Wordpress is much more adaptable than Blogger is, with loads of plugins to work with. I know I'm not the only one having trouble with Blogger lately!

And, can there be a better time to do this? My second reason is none other than...

*drumroll* 
I will have a pattern published in Knitty!

Can you believe it? I was so thrilled to get the news, and I hope that everything goes as planned. Yay!

8 kommentarer:

Anna-Karin said...

Stort grattis! Förstod att det snart skulle ta fart efter allt ditt jobb med nya fina mönster. Stor kram

Unknown said...

That's awesome! Big congrats!
Looking forward to the pattern. In which issue will it be?

Cecilia said...

Grattis! Så roligt med mönstret!

Anonymous said...

Nämen GRATTIS!!!

Det är ju värsta grejen ju! :)

Vad roligt med flytten också. Jag brukar nästan alltid surfa på mobilen och av någon anledning är det ofta väldans struligt att kommentera här för mig. Därför har jag kommenterat så lite. Men jag har också WordPress så det blir ju toppen! :)

Och återigen stort, stort grattis!

Anonymous said...

Congratulations on your wonderful news :D

hooksandyarns said...

Congrats on having your pattern published in a magazine! That's great news. :)

Unknown said...

Så otroligt roligt med mönstret! Stort grattis både till det och till den nya hemsidan!

Fiff said...

Vad kul! Grattis till publiceringen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review