Monday, September 06, 2010

Knitting socks - horray!

Upplagd av Madeleine kl. 10:57
Footwear

Footwear

Footwear

I'm finally learning to knit properly! Yay for me!
I've never followed a knitting pattern before, never used neither double pointed needles nor circular ones... The only thing I've done is pretty much plain knitted a scarf. :D

I'm enjoying myself! I have to say though, you make quicker progress crocheting!

This is the pattern I'm using - very simple so far, but I'm not looking forward to working the heel. :f
Yarn: Drops Karisma

***

Äntligen är det dags att lära sig sticka ordentligt! Hurra för mig!
Jag har aldrig följt en stickbeskrivning, aldrig använt strumpstickor eller rundsticka... Det enda jag har åstadkommit tidigare är egentligen rätstickade halsdukar. :D

Roligt! Men jag måste säga, att virkning ger betydligt snabbare resultat!

Här är mönstret jag använder - väldigt enkelt hittills, men jag ser inte fram emot att arbeta mig igenom hälen. :f
Garn: Drops Karisma

10 kommentarer:

MiA said...

Ser jättefint ut!

Maria said...

Vilket fint mönster! Kul att du tar dig an sådant som du inte har gjort förut. Du ska se att det ordnar sig med hälen.
Kram, Maria

Anonymous said...

Snygga sockor! Kommer säkert att gå bra för dig med hälen, du är ju så duktig.

Karin said...

Ooohhh lovely!

And the crocheted Drops/Fabel Socks? Are they finished?

~X~ Karin

Lycka är ~ Onnea on said...

jag har sockverkstad på gång här också. ser fint ut det du börjat på.
Hälen är nog egentligen inte så svår sen då man lärt sig. lycka till, komer att gå bra!
~marita~

Madeleine said...

Not finished with the Fabel socks yet! I have way too many ongoing projects right now, I need to finish some things too! :D

Fiff said...

Puh, sticka på strumpstickor e jobbigt! Tykcer jag ;-) Heja dig!

Veronica said...

Stick å brinn har en jättebra vägledning för hur man gör en häl på sin blogg om du behöver lite hjälp =)

http://brinn.typepad.com/brinn/2007/01/att_sticka_en_h_1.html

Sue Pinner said...

good luck with the heel and love the colour pink to match a cowl is my next choice too
Hugs Suz x

Garntrollet said...

Jättefina. Ser ut som om du inte gjort annat än att sticka sockor :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review