Monday, October 01, 2012

Stash cardi in progress!

Upplagd av Yarn-Madness kl. 21:59
Belive it or not, but my blue socks are pretty much finished, and I've already CO for another pair. Sock fever! Now that I know exactly how to end up with a good fit for my feet, it's difficult to resist! ^.^
I've also finally finished the Levenwick cardi, and it's blocking right now. Pictures soon!
What I'm knitting on now is an improvised stash busting cardigan (top down of course) in purple, blue and dark pink. Really soft and squishy in garter on larger needles. What do you think?

***

Tro det eller ej, men mina blå sockar i stort sett klara, och jag har redan lagt upp för ett annat par. Sockfeber! Nu när jag vet precis hur jag ska sticka för att få till en bra passform på mina fötter är det svårt att stå emot! ^.^
Jag har också äntligen stickat klart min Levenwick-kofta, och den blir blockad just nu. Bilder kommer snart!
Vad jag stickar på just nu är en improviserad stashbuster-långkofta (uppifrån och ner, såklart) in lila, blått och mörkrosa. Mycket mjukt och mysigt i rätstickning på större stickor. Vad tycker ni?


Stash sweater

Stash cardi

6 kommentarer:

Maritas Maskor said...

Gud vad snygg restgarnskoftan blir!
Och tänk vilken härlig känsla att den är gjord av en massa rester :) Det kan inte bli bättre=)

Lycka är ~ Onnea on said...

ser ut att bli jätte fin. är det enkelt att sticka uppifrån och ner? följer du nåt mönster?
Minns att jag längesen stickat nåt liknande men har glömt hur det var.
kanske jag borde testa med en liten tröja först ;)
ha en fin och kreativ fortsättning på veckan. du verkar ha massor på gångs.

Unknown said...

Jag tycker den verkar att bli jättefin. Jag gillar verkligen färgvalet :)
Man blir glad av det.

Fiff said...

Åh vilka färger! Jag älskar ju restgarner, för det blir så fint o blanda :-)

Jessica said...

Sv; Jag har inte vågat mig på nåt med fler bitar, tror inte mitt tålamod skulle klara fler än 1000 bitar =P Vet inte riktigt vart jag ska förvara det då heller, just nu har jag en pusselmatta som jag kan rulla ihop och gömma undan det med..har två små pojkar här hemma med pillriga händer =)

Emilia said...

Ser ut att bli jättefin! Härligt att du hittat bästa sättet att sticka sockor på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review