Monday, December 20, 2010

Cat Mittens

Upplagd av Madeleine kl. 20:58
Kitten mitten

Kitten mitten


Kitten mitten

Kitten mitten

Cat mittens

Cat mittens

I couldn't resist the minute I laid eyes on these mittens on Ravelry. Just had to buy the pattern!
Knitted in Garnstudio Drops Alpaca - just love that yarn, so soft and gorgeous! I wish I had chosen more contrasting colours though. I'll remember that when I knit a pair for myself - this pair is going to be one of my Christmas gifts this year. :)

Hey, are you on Ravelry too? Why not add me as a friend? You find my profile here.

***

Kunde inte stå emot dessa så fort jag fick syn på dem på Ravelry. Var bara tvungen att köpa mönstret!
Stickade i Drops Alpaca - ett av mina favoritgarn, så mjukt och underbart! Önskar dock att jag hade valt mer kontrasterande färger. Får komma ihåg det till när jag ska sticka ett par till mig själv - detta par kommer bli en av årets julklappar från mig. :)

Finns du också på Ravelry? Lägg till mig som vän, vet jag! Du hittar min profil här.

11 kommentarer:

Emma said...

Åh, jag hade blivit superglad om jag fått dom i julklapp! Du får allting du stickar att se helt perfekt ut tycker jag, till och med om det är två vänstervantar, haha :)

Fiff said...

Wow, så underbara!

Rosenvante said...

Jag har också det där mönstet, jättefint är det. Just tassarna tycker jag är så läckert. Kul att se det uppstickat i olika garner också.

skapa och inreda said...

UNDERBARA!!!!!!!

- said...

Just purrrfect!

Plutt said...

SUPERFINA, verkligen! :)

Caroline said...

Vad du är duktig =) Superimpad! Jag älskar också alpacagarnet.. Mysigt!

Ames and Tash said...

Super meowy cute!!

lovestitch said...

Soooooooo beautiful! Love love love!!!

MiA said...

Hur coola som helst!

Hedvig said...

Men så söta!!!
måste gå med på ravelry, finns ju så mycket där... Har bara inte riktigt vågat än... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review