Wednesday, December 01, 2010

Comfort yarn

Upplagd av Madeleine kl. 20:59
To be: Knitted cardigan

To be: Knitted cardigan

Well - being upset about my two left mittens-failure, I headed for the yarn store which is too close to home for my fiancés comfort. :D Since he broke my big toe yesterday (yep, seriously!), I won't feel sorry for him!
This gorgeous yarn definitely wanted to come live with me. Bris from Gjestal - it's 50% wool, 50% soy (!), a wonderful petrol blue colour, deliciously shiny and soft like merino. Love it! It even was on sale, since it's out of production. Already started on a cardigan. Yay!

***

Nå - upprörd över mitt två vänstervantar-misstag, siktade jag in mig på garnbutiken som ligger för nära hemmet för att fästmannen ska trivas med det. :D Eftersom han bröt min stortå igår (japp, allvarligt!) tänker jag inte alls tycka synd om honom!
Detta underbara garn ville komma och bo hos mig. Bris från Gjestal - 50% ull, 50% soya (!), en fantastisk petrolblå färg, läckert glansigt och mjukt som merino. Älskar det! Och det var till och med på rea, eftersom det går ur produktion. Har redan lagt upp för en kofta. Hurra!

10 kommentarer:

Veronica said...

Aj aj aj, stackars tå. Tur att den fick lite tröstgarn ;)
Min tå har en själv-vållad blå nagel... kanske den behöver lite garn...
Vilken trevlig butik var det som sålde ut det fina garnet? =)

Rosenvante said...

Menar du allvar, bröt du tån på riktigt?
Hur som helst var det ett underbart garn du valde som tröst, men jag kan inte släppa det där, fy så ont du måste ha.

Plutt said...

det är underbart! :)

- said...

What a beautiful shade of blue!

Anonymous said...

Sorry to hear about your toe! Take good care of it!

Förresten, har du fått något paket med garn i än? Jag stickade det i slutat av förra veckan. Kanske glömde jag att lägga i hälsningskortet.

~Hemlis

Madeleine said...

Ja förlåt, det skulle jag ju skriva att jag hade fått! Tack så hemskt mycket! :D Har inte hunnit fota det än, men det kommer snart!

Hedvig said...

Men! Har han brutit tån på dig tycker jag han borde köpa garn till dig. Inte mer än rättvist... ;)

4U2 said...

Fin blogg, jag svansar efter dig tror jag. Jag undrar var man hittar den sortens stickor, skulle vilja ha med bra spets.

Madeleine said...

Hejsan!
Jag tycker att KnitPro har stickor med bra, ganska vass spets, både deras trä och metallstickor. :) De på bilden är deras avtagbara rundstickor som är mina favoriter, som man kan byta mellan olika kablar. Suveränt! De flesta garnaffärer säljer dem, och de flesta internetbutiker också - till exempel torgstenen.se som jag handlat på några gånger. Snabb leverans! :)

4U2 said...

Tack för ditt snabba svar! Jag skal titta då. Torgstenen har jag handlat från och är nöjd med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review