Friday, October 21, 2011

Anxiety, negative ease and positive ease

Upplagd av Madeleine kl. 17:48
More yarn!

Jag vill starta tonvis med projekt, omedelbart. Har en hel "snarast"-hög. Gärna ha allting färdigt inom en vecka eller så. Och göra klart allt jag redan håller på med. Och titta på nya mönster. Och gosa med garn! Vilken löjlig sak att ha ångest över. :P

Bra och förklarande artikel om "negative and positive ease" nedan, och en hel del annan intressant läsning hos TECHknitting. :)

***

I want to to start loads of projects, right this moment. And have them finished in a week or so. And finish everything I'm working on. And look at new patterns. And cuddle with yarn! What a ridiculous mental breakdown. :P

A good and explaining article about negative and positive ease - and many other interesting tips at TECHknitting. :)

5 kommentarer:

Maritas Maskor said...

Åh vilket härligt garn! Jag förstår dig, jag är ju sådär också... :)
Grattis förresten till det förestående bröllopet! Sjalen blir jättehäftig till!!

Annika GW said...

Känner igen mig! Man har tusen ideer i huvudet på samma gång som man vill göra!/ Annika

sanna said...

Vitt malabrigo garn, inte ofta jag ser det.
ha en skön helg

Sofia-Sobeide said...

Känns väl igen det där! :D

Maria said...

Malabrigo worsted? Härligt garn! Tack för komplimangen för min ananas! Ilsefin har gjort flera. Det kanske är henne du tänker på?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review