Saturday, October 15, 2011

Finished: Ayano shawl

Upplagd av Madeleine kl. 13:47
Finished: Ayano

Huura! Äntligen färdig med Ayano! Och den är riktigt härlig att bära - varm och mysig. :) En perfekt höst- och vintersjal.
Lätt att sticka; dock tog den sidledes stickade kanten evigheter och var väldigt tjatig.
Är väldigt nöjd med hur den blev - synd bara att den inte matchar så mycket i min garderob! :D

Ny bloggdesign igen, som ni märker. Jag kan vara hur nöjd som helst med någonting, och sedan helt plötsligt avsky det. Bara att försöka acceptera sin egen ombytlighet, antar jag. :)

***

Yay! It's finally finished with Ayano! And it is absolutely lovely to wear - all warm and cosy. :) A perfect autumn and winter shawl.
Easy to knit, although the sideways knit on border was very tedious and took ages to finish.
I'm very happy with how it turned out - too bad it doesn't match much in my wardrobe! :D

New blog design again, as you can see. I can be content with something, and then suddenly I can't stand it. It's just to try and accept my own volatility, I guess. :)

Yarn: Kauni Wool Solids
Pattern (Ravelry)

Finished: Ayano

Finished: Ayano

Finished: Ayano


15 kommentarer:

zsazsazsu said...

looks just gorgeous ! You can link it on my blog today !

hooksandyarns said...

Oh it looks so pretty. :)

hooksandyarns said...

Forgot to mention - your blog looks great. :)

Smålandsstickan said...

Alldeles underbar. Vilka fina färger, jag började tänka på julen (bara sådär 70 dagar kvar). He en fin dag! // Christina

Maria said...

Den blev jättefin! Jag älskar rött- och vitrandigt!

Garntrollet said...

Snygg!! Den måste jag kolla in på Ravelry, jag har inte sett den tidigare. Kauni är kanoners till sjalar som ska värma! :-)

Fiff said...

Åh, vad fin den är! Jag älskar vinrött! O vinrött o vitt tillsammans är ljuvligt :-)

disa said...

Åh, så fin! =)

Emilia said...

Åh, superfin och vilken härlig kombo med det radiga och hålmönstrade!

Maritas Maskor said...

Åh, den är jättefin!!

Kylie said...

The shawl is gorgeous! Love the new look of you blog too :)

Loppans pyssel said...

Jättefin! Härlig vinröd färg! =)

Rät&Avig said...

Fantastisk!
Hade jag inte så mycket annat "to do" så skulle jag kasta mig över den omgående!
Tror jag laddar ner den i mitt "mönsterarkiv"...
/Ann-Britt

Rät&Avig said...

Hej igen!
Såg att du undrade över garnet till ränderna...
Nä, det är inte Zauberball, utan ett annat sockgarn, "Strömpegarn" från HJERTEGARN.
Det går säkert fint med vilket självrandande som helst, men det här hade ganska skarpa färger som framträder fint i det gråa.
Ha det bra!
/Ann-Britt

Angel.Pearls said...

Underbart vacker!
Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review