Friday, January 11, 2013

Blue Fluff Booties!

Upplagd av Yarn-Madness kl. 15:02
Fluff Booties

Fluff Booties

Fluff Booties

Fluff Booties

Fluff Booties

When I got going with these two yarns, I couldn't stop! This isn't even the end of it, I made more. ^.^
So, this was also a gift for my friend - I knew that she hadn't started collecting anything for a future baby, so I definitely thought this was a good time to start!
Again, it's an unknown effect yarn, and Järbo Molly in color 35014. I worked from this pattern, really easy, quick and satisfying. Made the rib much shorter, and added some effect yarn to the edging.

***

När jag väl hade börjat med dessa två garner var det omöjligt att sluta! Detta är inte ens allt, jag gjorde mer. ^.^
Så, detta var också en julklapp till min vän - jag visste att hon inte hade börjat samla någonting för en framtida bebis, så jag tyckte absolut detta var ett utmärkt tillfälle att börja!
Detta är återigen ett okänt effektgarn (är det någon som vet vilket märke det är?), och Järbo Molly i färg  35014. Stickade från detta mönster, riktigt lätt, snabbt och tillfredsställande. Gjorde resåren betydligt kortare, och la till lite effektgarn till kanten.

4 kommentarer:

hooksandyarns said...

They're simply adorable. :)

Catarina said...

Åhhhh.... va`söta dom är!!!

Annika GW said...

Jag har ett liknande rött garn men är inte hundra på att det är samma men väldigt likt. Det heter "HAPPY Multi"och ide´na tror jag är märket. / Annika

Emilia said...

Läckra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review