Wednesday, July 07, 2010

Cotton!

Upplagd av Madeleine kl. 22:47



Nu har jag varit och köpt garn... Igen.
Fy mig.
Igår blev det en tur till garnaffären för att köpa ett till grönt nystan till handarbetsväskan jag just nu virkar galet mycket på. Väl där upptäcker jag att det just nu är rea på Drops olika bomullsgarner (Muskat, Paris, Saffran etc). Jag som hade planerat att ladda upp med färgglada bomullsgarner, bland annat för att använda till mönstret i föregående post. Nu fick ett helt gäng följa med mig hem och bo i min garnhylla.
Sambon suckar och jag är lycklig. :L
Jag har även roat mig med att leka med färgkombinationer, och har hittat två som tilltalar mig lite extra...




***

Now I've bought yarn... Again.
Shame on me.
Yesterday included a trip to the yarn store to buy another green hank to the bag I'm working like crazy on at the moment. Getting there I find out about the current sale on Drops different cotton brands (Muskat, Paris, Saffran etc). I had planned to hoard some brightly coloured cotton yarns, for exampel to use with the pattern in the post before this. Now a whole bunch got to follow me home and live in my yarn shelf.
My fiancé sighs, and I'm happy. :L
I have also amused myself playing with colour combinations, and I have found two wich appeales to me a bit extra...

2 kommentarer:

Veronica said...

Visst blir man lite barnsligt glad av garnrea. Den suckande sambon känns igen det med =) Jättefin väska, jag måste nog pröva och göra en likadan... mer garnköp med andra ord. Hurra.

Madeleine said...

Tack så mycket!
Garnaffärerna gör oss oh, så lyckliga men är ack, så farliga för plånboken. Sambon ser skräckslaget på hur, inte bara garnet, utan alla planerade projekt (där garn ska inhandlas) samlas i massor... Ska bli spännande att se din väska sedan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review