Sunday, July 11, 2010

Newborn Wrap

Upplagd av Madeleine kl. 15:00




Nu var det ett tag sedan som jag startade något nytt projekt!
Insåg nyligen att nyaste brorsbarnet är på ingång, vilken dag som helst nu i juli. Planen var att virka någonting tjusigt i present - jag vet, jag är lite sent ute. Därför gav jag mig in på detta mönster, med inspiration av denna randiga version jag fann på Ravelry, som var betydligt tjusigare. :h
Det tog en liten stund innan jag insåg att man börjar uppe i nacken och viker ner till ett axelparti efter några varv, men efter det gick det undan och plagget blev klart på två sittningar. Mönstret är på engelska och väldigt okomplicerat, mestadels halvstolpar.
Virkade med Drops Baby Merino i blålila, och Drops Fabel i melerad svart/vit, samt virknål 4.

***

It's been a while now since I started a new project!
Recently realized that my newest niece/nephew will come into the world just any day now in July. The plan was to crochet something cute as a present - I know, I'm a bit late to start. Therefore I started this pattern, inspired by this striped version I found on Ravelry, wich I liked alot more. :h
It took me a while to realize that you start up in the neck and fold down to create shoulders, but after that it went quick and I finished in just two sittings. The pattern isn't complicated at all, mostly hdc:s.
Used Drops Baby Merino in bluish purple, Drops Fabel in black and white, and a hook size 4 mm.

2 kommentarer:

Manduzana stickar said...

Hej!
Jag hittade nystmaskinen på www.grunnebogarn.se

Madeleine said...

Åh, vad bra! Tack så mycket! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review