Friday, July 23, 2010

Sudden whims...

Upplagd av Madeleine kl. 21:08
IMG_2848

IMG_2830
Nah...

IMG_2842
Better ^^

Beslöt mig för att gå bärsärk i mitt garnförråd igår... Tanken var att använda upp lite billigt garn som är utan ett planerat projekt, och jag satte igång att virka helt slumpmässigt. Sexkanterna kan nog sluta som en väska, en födelsedagspresent till min mamma i nästa månad. Tutorial för mönstret hos Attic24. Jag spottade även fram en 15 centimeters mormorsruta, väldigt mjukt (för mjukt?) och härligt bomull/acryl-garn, och jag har ingen aning vart det här är på väg... vilket stör mig! :( Några förslag?

***

Decided to go berserk in my stash yesterday... The idea was to use up some cheap yarn that was without a planned project, and I just started crocheting at random. The hexagons I think may end up as a bag, a birthday gift for my mother next month. Pattern tutorial at Attic24. I also ended up with a 15 cm granny square, very soft (too soft?) and lovely cotton/acrylic yarn, and I have no idea where that is heading... which bothers me! :( Any suggestions?

2 kommentarer:

hooksandyarns said...

Hi there - lovely crochet. You can make a lapghan with your granny square. :)

Fiff said...

Väldigt inspirerande bilder! Du kan ju spara mormorsrutan, och sedan göra fler framöver av roligt restgarn, så kanske det blir en kudde eller filt i framtiden... och nej, jag har ingen nystmaskin, bara en alldeles egen garnvinda :-) Jag har inte riktigt funderat på en nystmaskin heller, för jag tycker det kan vara ganska trevligt att sitta och göra nystan själv. Men kanske jag tröttnar någon gång... jag vet många bloggare som har både vinda och nystmaskin, och som är supernöjda! Det underlättar ju klart när man är en garnoman ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review