Monday, July 19, 2010

Sweet Scallops Shawl

Upplagd av Madeleine kl. 13:02

Sweet Scallops Shawl, originally uploaded by Nattvandrare.

Jag behöver en paus från min sexkantsfilt just nu... Bestämde mig för att gräva fram min Sweet Scallops Shawl från högen med påbörjade projekt. Arbetar med ett lin/viskos-garn från Jakobsdal och nålstorlek 4 mm.
Gratis mönster på engelska hos Lion Brand Yarns - att rita upp ett diagram är en bra idé, och hemskt mycket lättare att följa. Själv blev jag inspirerad av denna härliga rosa version som finns på Ravelry. Tanken är att jag ska använda allt garn jag har kvar (250 g). Blir intressant att se hur lång den blir! ô-O

***


I need a break from the hexagon blanket right now... Decided to dig out this Sweet Scallops Shawl from my pile of started project.
Working with a linen/viscose yarn from Jakobsdal and hook size 4 mm.
Free pattern from Lion Brand Yarns - making a diagram from it is a good idea, and so much easier to read. Myself, I was inspired by this lovely pink version I found on Ravelry. The plan is to use all the 250 g yarn I have left... I wonder how long it'll be! ô-O

2 kommentarer:

Iwona Eriksson said...

Vilken härlig sommarfärg!
Tack att du är med i min utlottning!
Ha det så skönt!

Madeleine said...

Visst är det! :)
Man hittar ofta spännande garner i sina gömmor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Yarn Madness Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review